středa 30. října 2013

Zdravé věci, co mi chutnají vol. 1

Jak jsem psala v předchozím článku, nemám problém s tím, že jím nezdravě, mým problémem je, že jím moc.:-) Pozitivní je, že tím pádem mám docela přehled o potravinách, které jsou lehké, zdravé a nezruinují mě. Vím, že když se člověk snaží zhubnout, občas má pocit, že se mu do jídelníčku vkrádá stereotyp, tak snad moje typy uvítáte a ideálně přidáte i ty svoje.

Milko svačinka (zahradní směs) - moje oblíbené mazadlo. Primárně se to má asi jíst jako jogurt, já si to mažu v silnější vrstvě na pečivo (nebudu kecat, že jenom na celozrnné). Chutná to -nečekaně - jako tvaroh, v mojí oblíbené verzi je obsažen kopr, pažitka, okurka, cibule, pepř a sůl. Existuje ještě papriková, ta chutná trochu jako budapešťská pomazánka, ale u mě vede zahradní směs. Ideálně s rajčetem. Mňam. Tvaroh se dá použít i jako dip třeba k bramborám (nebo mrkvi), mají ho skoro všude, stojí kolem 17 Kč (v Tescu, v Brněnce je o něco levnější, tak ho kupuju tam), je ho 150 g, je to samá bílkovina, málo kalorií (125 kcal na balení), je bez konzervantů, prostě výhra nad výhry. Teda za předpokladu, že vám bude chutnat, třeba moje drahá polovička ho do pusy nedá... Já ho ale stejně miluju.:-)
Zdroj: oficiální stránky výrobce



 Panzani Napoletana:  omáčku na špagety je nejlepší dělat domácí, to je jasný. Jenže ta moje nikdy není tak dobrá, jako tahle kupovaná.
Složení:
  • rajčatová dřeň s kousky rajčat (77%)
  • mrkev
  • cibule
  • voda
  • cukr
  • bylinky
  • sůl
  • panenský olivový olej (1%)
  • slunečnicový olej
  • česnek
  • sušený česnek
Prostě samý dobrý věci. Plus by měla být připravena s minimem tuků, bez konzervačních látek a barviv. Obsah 400 gramů, cca 52 Kč, vystačí na 4-6 porcí, záleží na velikosti porce, to dá rozum:-). 55 kcal na 100 g. Je výborná jenom tak narychlo s celozrnnýma špagetama a sýrem, dá se přidat orestované maso, šunka, tuňák nebo párek (pro fajnšmekry). Další stálice naší ledničky.
Zdroj: oficiální stránky výrobce



Tesco Italian Quality Celozrnné špagety bezvaječné těstoviny: špagety jsou pro mě španělská vesnice. Poznám, když jsou syrový nebo rozvařený, ale tím to končí. Jenom vím, že tam nepotřebuju mít vajíčka a že celozrnný jsou asi lepší než ty obyč bílý. Takže kupuju už tak rok tyhlety z Tesca. Stojí 36 Kč (ale do zítra je mají v akci za 27), na 100 g 335 kcal. Vařím je bez oleje, připadá mi to zbytečné ho tam lít, když nelepí (nojó, chápu, jsem italskej barbar). Nevím, co bych k nim dalšího řekla, prostě nám chutnají a mám dobrý pocit, že jsou zdravé (ale kdovíjak).
Zdroj: iTesco

Kysané zelí (jakékoli kvalitní) - zelí je zdravé, to se ví, ale docela se na ně zapomíná (možná proto, že nadýmá, hehe). Já ho mám v ledničce celý rok a láduju se tím tak třikrát do týdne. Co se takhle před zimou hodí - zelí posiluje imunitu. Taky obsahuje snad celou abecedu vitamínů, konkrétně B, C, E, K, P a U, pak minerály sodík, vápník, draslík, železo a hořčík, kyselinu mléčnou, listovou a já nevím co ještě. Působí pozitivně na trávící soustavu, proti depresi, detoxikuje, snižuje cholesterol v krvi, prostě zázrak. Navíc údajně obsahuje jen 17 kcal na 100 g, to bude ale asi kus od kusu. Já zelí víceméně nekupuju, mám kouzelnou babičku, co mě zásobuje, ale když tam dlouho nejedu a mám absťák po zelí, kupuju tuřanské. Mimochodem, neznáte někdo výsledky D-testu, když testovali zelí? Docela by mě to zajímalo, protože to dopadlo prý prachbídně...
Zdroj: iTesco

Tohle jsou nejzásadnější zdravé potraviny, které mám doma pořád, vynechala jsem úplnou klasiku jako ovesné vločky, kuskus, bílý jogurt a podobně, o tom už nemá cenu psát, to ví každej. Příště budu pokračovat v hubnoucím tématu, mám v plánu nějaké recepty, měření a fotku před hubnutím, abych za tři měsíce měla s čím porovnávat. Pokud máte taky nějakou oblíbenou neúplněprofláklou potravinu, sem s ní.:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat