pátek 8. listopadu 2013

Moje péče o pleť

Co se týče čistění pleti, byla jsem dlouhá léta dost promiskuitní. Nikdy jsem neměla žádný odličovač dvakrát, když nepočítám mamčin Garnier na odlíčení očí a Niveu na pusu, když jsem k ní přijela na návštěvu.
Myslím si, že nijak zvlášť nezáleží, čím všechnu tu špínu a barvy odlíčíte. Samozřejmě, i mezi odličovači jsoou naprosté propadáky, jako třeba toto bezva príma mlíko, co mě štípe v očích a ucpává póry na obličeji, i když je smyju.
Zdroj





Jinak ale stav mojí pleti záležel (a pořád záleží) na hormonech, ne na tom, jak moc jsem vypulírovaná. Tak jsem přestala vymejšlet a zkoušet předražený blbosti, a našla jsem si to svoje (no dobře, ne všechno, ale aspoň tři věci už jsou stálice).


obě ty fotky jsou mizerný, ale pro představu



Zdroj

Takže postupně. Většinou mám na obličeji jen minerální makeup, tvářenku a řasenku, a navíc od rána mi toho na obličeji moc nezbyde, takže při večerní sprše probíhá odlíčení následovně:

 Několikrát si opláchu obličej teplou vodou

Na oči si dám trošku kokosového oleje a stahuju barvu směrem dolů (ale nevím, jestli je to tak správně)

Potom si dám kokosový olej i na obličej, masíruju rukama

Nakonec vezmu žínku (za cca 50 korun z DM a psali, že je přírodní, ale těžko říct), namočím, dám na ni trošku Effaclar gelu od La Roche, promasíruju obličej, opláchnu. Mám v merku přírodní houbičku, kterou bych žínku nahradila (psala o ní Vivi na Vintageblogu), ale zatím jsem neobjednala, nechce se mi dávat 60 korun za poštu, tak asi počkám, až budu potřebovat i něco dalšího, nebo na ni narazím v Brně.

Vylezu ze sprchy, dám si oční krém Nivea a Glyco A

Ráno si obličej jen opláchu Effaclarem, namažu Laverou a jdu. Občas si dělám peeling, ale mám teď v plánu si pořídit nějaký enzymatický.

A teď popořadě:

Bio kokosový olej Purity Vision: na odlíčení očí absolutně nejlepší, mám už třetí skleničku. Bála jsem se, že mi bude ucpávat póry v obličeji, to jsem ale vyřešila následným použitím čisticího gelu. Na vlasy mi moc nesedí, ty moje odbarvený chudinky mají vyšší nároky, ale požívám ho i na čistění zubů a ehmmm.... jako lubrikační gel je taky fajn.:-) Menší balení 100 ml stojí do stovky.

Minulý měsíc mě začalo pálit „dobré bydlo“ a řekla jsem si, že kokosák jako dobrý, ale že když by byl i na akné, bylo by to ještě víc dobrý, a koupila jsem si na Parfums Hydrofilní odličovací olej Lemon Tea Tree. Taky se to s ním dá a vypotřebuju ho, ale na kokosák teda nemá.  Sice voní víc svěže, ale na obličeji nechává mastnější film, což není nic pro mě, já jsem mastná dost sama od sebe.:-) Navíc ani složení není úplně přírodní, takže žádná výhoda. Stál kolem 80 Kč/ 50 ml, takže kokosák je i levnější.

Čisticí gel Effaclar pro mastnou citlivou pleť:  Je můj naprostej miláček. Testovací sadu s 50 ml jsem kupovala někdy v červenci, používám ho dost často a ještě ho tam kousek je. Je bez parablenů a mýdla, bez krému trošku vysušuje, ale to není u mycího gelu žádnej div. Mám pocit, že mi obličej vyčistí fakt pořádně. Voní zvláštně, ale mně se to líbí, a už mám objednané plné balení, zase na Parfums, 200 ml za 195 Kč. Trochu pokukuju po něčem přírodním se stejným efektem, ale zatím to nebudu riskovat.

Alverde clear waschcreme: stejně jsem si ale musela jednou šlápnout vedle, abych zjistila, že nejlepší je Effaclar. Jednou takhle v DM jsem mudrovala, že to Alverde je přece bio a navíc tohlencto je proti pupínkům a na problematickou pleť, navíc v malinkatým balení za dvacku na vyzkoušení, to je přece bezva, tak jsem to vzala. No.. obličej to umyje, ne jako La Roche, ale umyje. Jenže to taky dost podivně voní. Spíš teda smrdí. A vypadá to jako bahno. Bohužel je to bez českého překladu, komplet německy, tak ani moc nevím, co tam je, ale je to jedno, prostě to doplácám a už nekoupím.


Na noc používám Glyco A: kdo jste o něm ještě neslyšeli, je to krém s 12% kyseliny glykolové, který má zjemňovat pleť, zesvětlovat skvrny po akné, jizvičky, zmenšovat póry, někomu pomohl i na akné. 30 ml stojí kolem 350, takže to není úplně nejlevnější záležitost. Já ho teď používám 14 dní každý večer. Navzdory všem očekáváním se neloupu, nebo teda ne víc než kdy jindy, spíš míň. Pleť je opravdu hladší, ale vybělení jizev jsem si zatím nevšimla, možná proto, že na akné nepůsobí ani trochu, spíš bych řekla, že naopak, takže si jizvičky vesele bují dál. Póry taky víceméně stejný (a ucpaný). Popravdě, moje tělo si dělá, co chce, takže možná za to Glyco nemůže, možná prostě nastal čas ucpávání póru, Glyco neGlyco, ale zatím mám pocit, že to za to nestojí, ale možná budu za další týden mluvit jinak.

O očním krému Nivea jsem psala tady, o denním krému Lavera tady.

Jednou za týden si dělám peeling obličeje, už docela dlouho mám Germaine de Capuccini Excel Therapy 02 365 soft scrub. Koupila jsem si někdy loni u kosmetičky celou sadu, krémy jsem dala mamce a nechala jsem si peeling. Voní krásně mýdlově, je hodně jemný, což oceňuju nejvíc, a celkově je radost s ním pracovat. Co se mi ale nezdá, je, že je propagován jako hydratační a okysličující a já nevím co. Podle mě trochu vysušuje, takže bez krému to nejde. No a to 365 je tam jenom proto, aby z vás vytáhli víc peněz, určitě není třeba ho používat každý den. Cena není úplně nejpříznivější, kolem 600 Kč za 150 ml, ale vydrží opravdu hodně dlouho, já mám svých 50 ml při používání jednou týdně už víc než rok a ještě tam trocha je, stačí ho maličko (a opravdu jen na obličej, na tělo je ho škoda, tam stačí peeling z Lídlu nebo tak něco:-)). Pokud chcete něco trochu luxusnějšího, proč ne.

Když jsem líná a nechce se mi do sprchy, nebo když jedu někam, kde to nevypadá na tekoucí vodu, používám Čisticí pleťovou vodu Astrid pro suchou a citlivou pleť (suchou pleť nemám, ale líbila se mi víc růžová lahvička než ta modrá:-)). Koupila jsem si ji v Tescu letos v létě cestou na festival a od tě doby mám už třetí balení. Trošku vysušuje, takže pro suchou pleť nevím, ale pro tu mou super, mám pocit, že působí i na pupínky. No ale hlavně cena, stojí kolem 50 Kč za 200 ml. Je to česká kosmetika, nic moc design, ale funguje, jak má, takže si jinou pleťovou vodu asi jen tak nekoupím. Jednou jsem si s ní z pohodlnosti odličovala i oči, není to úplnej ideál, ale dá se to přežít. Zkoušela jsem i modrou variantu, je to celkem driják, hodně vysušuje.

Možná jste si všimly (jestli budu mít někdy nějaký čtenáře, asi to budou holky), že tady chybí masky na obličej... asi proto, že mám jen jednu, bahno Kawar, ale jsem dost líná ji používat, a když už se mi zadaří, tak pak nevím, jestli je dobrá, nebo ne, jednou mi příjde že jo, potom, že je na nic, takže si to musím rozmyslet a pak dám vědět.:-)








Žádné komentáře:

Okomentovat